Вітаю Вас Гість | RSS

Субота, 2024-05-11, 0:54 AM

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [19]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    ТЕА


    Головна » Статті » Мої статті

    Тема : 15 Технічне обслуговування і поточний ремонт системи живлення двигунів , що пацюють на гозовому паливі

    1. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО АВТОМОБІЛІ працювати на зрідженому газі. 
    Останнім часом все більше автовласників встановлюють на свої автомобілі устаткування для роботи двигуна на зрідженому газі. Нижче наводиться інформація про достоїнства і недоліки автомобіля, оснащеного газовою апаратурою. Подальші глави присвячені опису загального обладнання, принципом дії та правилам експлуатації газової апаратури автомобілів, оснащених як карбюраторами, так і різними системами уприскування, керованими за допомогою електроніки. 
    Зріджений нафтовий газ - це стислий і зріджений газ, який виходить з нафтової свердловини або з'являється в процесі очищення нафти. 
    Газ зріджується при нормальній температурі при відносно низькому тиску і широко використовується, завдяки високій теплотворності. Його основними компонентами є пропан і бутан. 
    У рідкому стані легше води, в газоподібному стані в 1,5-2 рази важчий за повітря і при витоку в атмосферу, накопичуючись в низьких місцях, може стати причиною несподіваної аварії під час займання. 
    Переваги автомобілів, що працюють на зрідженому газі. 
    Має хорошу ефективністю згоряння, двигун не шумить. 
    Зріджений газ повністю перетворюється в газоподібний стан, добре змішується з повітрям, суміш досить однорідна і при складі суміші, близькому до теоретичного, повністю згоряє. 
    Крім того, швидкість згоряння нижче, ніж у бензину, володіє високим октановим числом, не утворює детонацію, двигун мало шумить. 
    Хороша економічність. 
    Вартість менше в порівнянні з бензином, менше витрат на олію, збільшується термін служби двигуна і витрати складають у два з лишком рази менше, ніж на бензин. 
    Збільшується термін служби масла. 
    Так як в зрідженого газу низька температура кипіння, він повністю перетворюється в газоподібний стан всередині циліндра і не зріджують масло, мало утворюється нагару. 
    І так як в газ не додають різні присадки, він не забруднює масло нагаром і опадами, дуже мало містить сірки (у десять разів менше, ніж у бензині) і майже не руйнує метал вихлопними газами. 
    Мало забруднює атмосферу. 
    Вихлопної газ майже не має запаху, дуже мало містить шкідливого газу СО (в 20 разів менше, ніж у бензині), не димить і мало забруднює атмосферу. 
    Відсутнє явище «просочування» і «газової пробки». 
    У бензинових двигунах можуть виникати явища «просочування» або «газова пробка», а в двигунах на газі цього явища не виникає, тому що паливо змішується в газоподібному стані. 
    Збільшується термін служби двигуна. 
    Через відсутність домішок у газі свічки запалювання не піддаються нагароутворенню і термін служби їх збільшується до 60-80 тис. км пробігу. 
    Збільшення дальності поїздки без заправки. 
    Водій може знаходитися в дорозі від 800 до 1000 км без додаткової заправки автомобіля (При наявності повних паливного бака і газового балона). 
    Недоліки автомобілів, що працюють на зрідженому газі. 
    Поряд з вище перерахованими достоїнствами, газове обладнання володіє і недоліками: 
    Зменшення ємності багажного відділення ав-томобілів за рахунок установки в ньому газового балона, незважаючи на те, що останнім часом заводи-виробники випускають газові балони різної форми. 
    Утруднений запуск холодного двигуна на газі. 
    Збільшення часу на заправку газом. 
    У порівнянні із заправкою автомобіля бензином, процедура заправки автомобіля газом відбувається на кілька хвилин довше. Особливо ця різниця відчувається при чергах на заправних станціях. 
    Автомобіль, обладнаний газовою апаратурою, може працювати як на бензині, так і на зрідженому газі. Вибір палива, на якому Ви збираєтеся експлуатувати автомобіль, здійснюється простим натисканням клавіші перемикача блоку управління, що знаходиться в салоні автомобіля. У зв'язку з великою різноманітністю застосовуваних систем, розглянемо загальний (характерний для всіх типів) принцип дії газової апаратури. 
    З газового балона під тиском скраплений газ через запірно-запобіжний блок надходить до електромагнітного газового клапана, об'єднаному, як правило, з
       
            газовим фільтром в один блок. Тут газ очищується від домішок, а потім (якщо електромагнітний газовий клапан відкритий) надходить до газового редуктора-випарника. У газовому редукторі-випарнику відбувається зниження тиску газу до атмосферного і перетворення газу в газоподібну суміш. Потім газ під дією розрядження рухається і поступає через дозатор газової суміші і змішувач карбюратора / системи упорскування в циліндри двигуна. 
    Для запуску холодного двигуна в газовій апаратурі використовується електромагнітний пусковий клапан, завданням якого є уприскування додаткової порції газової суміші в циліндри двигуна (аналог прискорювального насоса карбюратора). 
    При роботі автомобіля на газі бензинова паливна система відключена, тому що електромагнітний клапан у цей час перекриває подачу бензину в карбюратор / систему уприскування. 
    Управління електромагнітними клапанами, а отже і роботою паливних систем (бензинової / газової) здійснюється з блоку управління, який являє собою коробку з кнопкою (короткочасне включення електромагнітного пускового клапана газового редуктора) і перемикачем режиму роботи двигуна (бензин-нейтраль-газ). Якщо перемикач знаходиться в положенні «Бензин» - двигун працює на бензині (електромагнітний газовий клапан закритий). Якщо перемикач знаходиться в нейтральному положенні - двигун або вимкнений, або допрацьовує / допалює паливо (обов'язково використовується при перемиканні з одного виду палива на інше). Якщо перемикач виду палива знаходиться в положенні «ГАЗ»-двигун працює на зрідженому газі (електромагнітний бензиновий клапан закритий). 
    Живлення електричних елементів газової апаратури здійснюється від бортової мережі і взято від ланцюга котушки запалювання. Потім через замок запалювання і додатковий запобіжник, напруга подається на блок управління. 
    Загальне пристрій газобалонної установки 
    По виду газоподібного палива газобалонні установки для двигунів внутрішнього згоряння поділяються на три типи: для стисненого природного газу, рідкого метану і скрапленого пропан-бутанового газу. Газобалонна установка, незалежно від виду газу, який застосовується, складається з балонів для зберігання і транспортування газу, яка випаровується або підігріває пристрої, газового редуктора, дозуючого пристрою, змішувача, трубопроводу і контрольних приладів. 
    Прилади та апарати, застосовувані для будь-якого виду газу, не мають істотних відмінностей за принципом дії. Виняток становлять балони для зберігання і транспортування газу. Це пояснюється тим, що стиснутий природний газ зберігається при високому тиску (до 20 МПа) і потребує товстостінних посудин. Рідкий метан міститься при температурі кипіння (-161 ° С) в ізотермічних судинах, а зріджений пропан-бутанової газ має максимальний робочий тиск 1,6 МПа і для його зберігання та транспортування на автомобілях використовують балони з товщиною стінок від 3,0 до 6,0 мм і місткістю до 300 л. 
    Зріджений газ пропан-бутанової з усіх газоподібних палив найближче підходить до бензину за концентрацією енергії в одиниці об'єму, за способом збереження та інших експлуатаційним якостям. Його найбільш широко застосовують як паливо для двигунів автомобілів. 
    Зріджений газ в газобалонних автомобілях міститься в балоні 20 в рідкому і пароподібному стані. Газовий балон крім контрольно-запобіжної і наповнювальної арматури забезпечений двома витратними вентилями, що дозволяють здійснювати харчування двигуна парової або рідинної фазою газу. 
    Система живлення забезпечує нормальну роботу двигуна за умови подачі газу до редукування тиску газу в пароподібному стані. Випаровування скрапленого газу в системі живлення відбувається за рахунок тепловиділення з системи охолодження двигуна. 
    При пуску і прогрівання двигуна незначний перепад температур між теплоносієм (рідиною системи охолодження) Рис. 1. Схема системи живлення газобалонного автомобіля: 
    1 - проставка, 2 - фільтр-відстійник, 3 - паливний насос, 4 - карбюратор. 5 - змішувач газу, 6 - трубка, що з'єднує редуктор з        
            усмоктувальним трубопроводом, 7,9 - шланги для підведення та відводу рідини системи охолодження у випарник, 8 - випарник, 10 - трубка для відводу газу в систему холостого ходу, 11 - шланг основний подачі газу, 12 - дозувально-економайзерное пристрій, 13-редуктор газу, 14 - газовий фільтр, 15-сітчастий фільтр, 16 - манометр першого ступеня редуктора, 17 - покажчик рівня зрідженого газу в балоні, 18 - магістральний вентиль, 19 - паливний бак, 20 - балон для зрідженого газу, 21 - видатковий вентиль парової фази, 22 - видатковий вентиль рідкої фази 
    і газом не забезпечує його випаровування. У цьому випадку живлення двигуна здійснюється паровою фазою газу через вентиль 21. Після прогріву двигуна його живлення здійснюється рідкою фазою газу через вентиль 22. Живлення двигуна рідкою фазою дозволяє виключити кипіння рідини і падіння тиску в газовому балоні, а також зберегти стабільність показників газу, так як в рідкій фазі всі компоненти добре перемішані і хімічний склад палива практично не змінюється в міру випорожнення балона. 
    З балона газ підводиться до магістрального вентиля 18, який служить для швидкого припинення подачі газу до двигуна. Керують вентилем з кабіни водія. Після магістрального вентиля скраплений газ потрапляє у випарник 8, в якому через шланги 7 і 9 циркулює гаряча рідина із системи охолодження двигуна. Пройшовши змійовик випарника, зріджений газ із рідкого стану повністю переходить в пароподібний і піддається очищенню. Для цієї мети в системі встановлені фільтр 14 з повстяними кільцями і сітчастий фільтр 15. 
    Очищений газ подається в редуктор 13, де відбувається двоступенева зниження тиску до величини, близької до атмосферного тиску. Управління роботою редуктора здійснюється розрідженням з всмоктувальної трубопроводу, яке передається в нього по трубці 6. З редуктора через дозувально-економайзерное пристрій 12 і шланг 11 основний подачі газ прямує в змішувач 5 газу. 
    Крім того, по трубці 10 газ, минуючи дозувально-економайзерное пристрій, з редуктора подається в систему холостого ходу змішувача. У змішувачі газ змішується з повітрям, утворюючи пальну суміш, яка засмоктується в циліндри двигуна. 
    Газобалонна установка автомобіля забезпечена двома контрольними приладами: дистанційним електричним манометром 16, що показує тиск газу у першій ступені редуктора, і покажчиком 17 рівня зрідженого газу в балоні. 
    Резервна система живлення двигуна бензином складається з паливного бака 19, фільтра-відстійника 2, паливного насоса 3 і однокамерного карбюратора 4, встановленого на проставки 1, розташованої під газовим змішувачем. 
    Наявність на автомобілі резервної системи харчування створює можливість при повному витраченні газу або несправності газової апаратури роботи двигуна на бензині. При переході з газоподібного палива на бензин, або навпаки, не слід допускати роботу двигуна на суміші двох палив, так як це призводить до зворотних спалахів, небезпечним у пожежному відношенні. 
    При перекладі живлення двигуна з одного виду палива на інший обов'язково зупиняють двигун. При цьому перекривають подачу і виробляють з системи один вид палива, потім важіль керування дросельною заслінкою приєднують до карбюратора (або, навпаки, до змішувача), відкривають подачу іншого виду палива і пускають двигун звичайним способом.

    Категорія: Мої статті | Додав: Vova (2014-12-04)
    Переглядів: 324 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar