Діагностування і технічне обслуговування приладів системи живлення дизельних двигунів
Ознаками несправного стану системи живлення дизеля є: незадовільний пуск, димність, нестійкість роботи і падіння потужності двигуна.
Двигун не запускається:
- засмічення паливопровода, паливозбірника в баці чи фільтруючих елементів паливних фільтрів, наявність повітря в паливній системі. Необхідно: промити забірник, промити і продути паливопровода, замінити змінні фільтруючі елементи;
- наявність повітря в паливній системі. Необхідно: усунути негерметичність, прокачати систему;
- заїдання рейки паливного насоса високого тиску (ТНВД). Необхідно: усунути заїдання рейки;
- раннє чи пізнє впорскування палива. Необхідно: перевірити установку ТНВД і відрегулювати початок подачі палива;
- паливо погано розпилюється. Необхідно: перевірити форсунки і герметичність трубопроводів високого тиску.
Двигун не розвиває повної потужності, димить:
- важіль керування регулятором не доходить до болта обмеження максимальної частоти обертання колінчатого вала. Необхідно: перевірити і відрегулювати привод;
- наявність повітря в паливній системі. Необхідно: усунути негерметичність, прокачати систему;
- раннє чи пізнє впорскування палива. Необхідно: перевірити установку ТНВД і відрегулювати початок подачі палива;
- порушення регулювання чи засмічення форсунки. Необхідно: перевірити і відрегулювати форсунки;
- попадання води в паливну систему (дим білого кольору). Необхідно: злити відстій з паливних фільтрів і паливного бака;
- надлишок палива, подаваного в циліндри (дим чорного чи сірого кольору). Необхідно: відрегулювати подачі палива секціями ТНВД;
- зависання плунжера ТНВД. Необхідно: замінити плунжерну пару .
Двигун працює нерівномірно:
- ослабнуло кріплення чи лопнула трубка високого тиску. Необхідно: підтягти гайку чи замінити трубку;
- незадовільна робота окремих форсунок. Необхідно: перевірити форсунки;
- порушення рівномірності подачі палива секціями ТНВД. Необхідно: відрегулювати ТНВД на рівномірність подачі.
Двигун стукає:
- раннє впорскування палива в циліндри. Необхідно: відрегулювати початок подачі палива;
- підтікання палива в розпилювачі форсунки. Необхідно: перевірити форсунки.
Основними роботами, виконуваними при технічному обслуговуванні системи живлення дизелів є: перевірка герметичності; промивання фільтрів грубої очистки; зміна фільтруючих елементів тонкої очистки; перевірка і регулювання ТНВД на початок, величину і рівномірність подачі палива; установка кута випередження впорскування палива, перевірка і регулювання форсунок. Розподіляються ці роботи по видам ТО.
При щоденному обслуговуванні: зливають відстій з фільтрів грубої і тонкої очистки в кількості 0,10—0,15 л; перевіряють роботу двигуна протягом 3—4 хв., роботу контрольних приладів і приводів керування подачею палива. При працюючому двигуні перевіряють герметичність з’єднань паливо проводів, виявлену течу усувають.
При ТО-1: зливають відстій з паливного бака (після 6—8 год. стоянки автомобіля); розбирають фільтри грубої і тонкої очистки палива, промивають і перевіряють стан фільтруючих елементів.
При ТО-2: перевіряють кріплення і герметичність всіх елементів системи живлення; заміняють змінні фільтруючі елементи фільтрів тонкого очистки і промивають корпуса паливних фільтрів; перевіряють циркуляцію палива і при необхідності видаляють повітря із системи; перевіряють пуск двигуна і регулюють мінімальну частоту обертання колінчатого вала в режимі холостого ходу; перевіряють роботу двигуна, ТНВД, регулятора частоти обертання колінчатого вала.
При сезонному обслуговуванні: зливають паливо і промивають паливні баки; знімають форсунки, перевіряють і при необхідності регулюють їх на стенді. При підготовці до зимової експлуатації знімають ТНВД із паливопідкачуючим насосом, перевіряють і регулюють на стенді; заміняють олію в ТНВД і регуляторі частоти обертання колінчатого вала двигуна; перевіряють рівень олії в корпусі муфти випередження впорскування палива, при необхідності олію доливають.
|