Приступаючи до вивчення матеріалу теми, потрібно пригадати будову систем мащення, способи підключення в них маслофільтрів, сорти масел, які застосовуються, причини і характер зміни якості масла при роботі двигуна, функції і тиск спрацьовування клапанів (редукційного, перепускного, запобіжного), місця їх установки в системі.
При загальному діагностуванні системи мащення перевіряється тиск масла в головній магістралі на холостому ходу, і середній частоті обертання, його рівень і якість, герметичність системи. При по елементному діагностуванні - правильність показів манометра на щитку приладів, перепад тиску на фільтрі, маса відкладень в роторі відцентрового маслоочисника і час обертання його після зупинки двигуна.
Знос деталей двигуна у великій мірі залежить від тиску масла в системі мащення, його якості, стану маслофільтрів, рівня масла в картері двигуна. Тому необхідно добре з'ясувати технологію виявлення причин зниженого тиску масла.
Якість масла перевіряється по його в'язкості віскозиметром і краплинною пробою на білий фільтрувальний папір за кольором елементів масляної плями і його характеру. Потрібно з'ясувати, як за наслідками таких перевірок встановлюється необхідність заміни або очищення масляних фільтрів, заміни масла в картері.
Технологія заміни масла в картері, що вивчається, повинна включати промивку системи з використанням спеціального апарату і без нього, догляд за масляними фільтрами, перевірку і промивку системи вентиляції картерів.
|