Вітаю Вас Гість | RSS

Понеділок, 2024-05-20, 8:02 PM

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [19]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    ТЕА


    Головна » Статті » Мої статті

    ТЕА - Система технічного обслуговування

    У процесі експлуатації автомобіля його функціональні власти­вості поступово погіршуються внаслідок спрацьовування, корозії, пошкодження деталей, утомленості матеріалу, з якого їх виготовле­но, й т. ін. В автомобілі виникають різні несправності (дефекти), що знижують ефективність його експлуатації. Для запобігання появі де­фектів і своєчасного усунення їх автомобіль піддають технічному об­слуговуванню та ремонту.

    Технічне обслуговування (ТО) — це комплекс опера­цій (операція) для підтримання автомобіля в працездатному чи справному стані під час використання його за призначенням, стоян­ки, зберігання або транспортування. ТО як профілактичний захід здійснюється примусово в плановому порядку через точно встанов­лені періоди використання автомобіля.

    За періодичністю, переліком і трудомісткістю виконуваних робіт розрізняють такі види ТО автомобілів: • щоденне; • пер­ше; • друге; • сезонне.

    Щоденне технічне обслуговування (ЩТО) передбачає: • контроль стану автомобіля; • підтримання належного зовнішнього вигляду; • заправлення паливом, мастильним матеріалом та охолодною ріди­ною. Для автомобілів зі спеціальними кузовами в ЩТО входить сані­тарне оброблення кузова. ЩТО виконують після закінчення роботи автомобіля або перед виїздом його на лінію. В разі зміни водіїв на лі­нії автомобіль оглядають і перевіряють його технічний стан.

    Перше (ТО-1) та друге (ТО-2) технічні обслуговування передбача­ють такі роботи: • контрольно-діагностичні, • кріпильні, • регулю­вальні, • мастильні, • інші, спрямовані на запобігання та виявлення несправностей автомобіля, зниження інтенсивності спрацьовування його деталей, економію палива, мастильних матеріалів, зменшення викидів шкідливих речовин в атмосферу, забезпечення безвідмовної роботи автомобіля в межах установлених пробігів.

    Періодичність ТО-1 і ТО-2 визначається пробігом автомобіля, що встановлюється залежно від умов його експлуатації (табл. 1.2, 1.3). В період обкатування нового автомобіля встановлюють менший про­біг між ТО-1 та ТО-2.

    Таблиця 1.

    Характеристика категорій умов експлуатації автомобілів

    Категорія умов експлуатації автомобілів

    Умови руху автомобілів

    Технічна категорія доріг

    І

    Автомобільні дороги з асфальтобетонним і прирівненими до нього покриттями за межа­ми приміської зони

    І, II

    ІІ

    Автомобільні дороги з асфальтобетонним, це­ментно-бетонним і прирівненими до них по­криттями в приміській зоні, проїзні частини вулиць невеликих міст (до 100 тис. жителів)

    І, II

    ІІІ

    Автомобільні дороги з асфальтобетонним, це­ментно-бетонним і прирівненими до них по­криттями в гірській місцевості, проїзні части­ни вулиць великих міст

    I-IV

    ІV

    Автомобільні дороги зі щебеневим або гравій­ним покриттям у гірській місцевості, автомо­більні грунтові профільовані та лісовозні до­роги

    II-IV

    V

    Непрофільовані дороги й стерня, кар'єри, котловани та тимчасові під'їзні шляхи, при­родні грунтові дороги в гірській місцевості

    IV, V

     

    Таблиця 2

    Періодичність ТО автомобілів для І категорії умов експлуатації

     

    Пробіг, KM

    ТО-1

    ТО-2

    Легкові

    4000

    16000

    Автобуси

    3500

    14000

    Вантажні, автобуси на

     

     

    базі вантажних

     

     

    автомобілів

    3000

    12 000

     

    Сезонне технічне обслуговування (СТО) виконують двічі на рік для підготування автомобілів до експлуатації в холодну й теплу пори ро­ку й, як правило, суміщують з черговим технічним обслуговуванням. СТО передбачає: • заміну сезонних сортів мастильних матеріалів і охолодних рідин; • промивання відповідних систем; • установлення або зняття втеплювачів і приладів передпускового підігрівання дви­гунів; • інші роботи.

    Усі роботи, пов'язані зі ЩТО та ТО-1 рухомого складу, слід здій­снювати у міжзмінний час.

    Для виконання технічного обслуговування на автотранспортних підприємствах (АТП) є спеціально пристосовані й обладнані примі-щення-профілакторії.

    Залежно від виробничої площі АТП та обладнання профілакто­рію технічне обслуговування організовується на тупикових постах або на потоковій лінії.

    На невеликих АТП, де всі роботи, за винятком прибирання й миття, як правило, виконуються на одному посту, технічне обслуго­вування організовують на тупикових постах.

    На великих АТП, де щоденно виконується багато технічних об­слуговувань, застосовують потоковий метод, за яким роботи, передбачені ТО, розподіляють на кількох спеціалізованих, послідов­но розташованих постах: прибирання, миття, сушіння, кріпильних, регулювальних, електротехнічних робіт, мащення та шинних робіт.

    Категорія: Мої статті | Додав: Vova (2014-10-14)
    Переглядів: 150 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar